vineri, 26 august 2011

Te iubesc?!

Pentru prima data am simtit ca nu am ajutor, ca trupul si reactiile mele nu se potriveau cu personalitatea mea, cu INTERIORUL. M-am simtit mica si desculta-de parca neantul urma sa ma inghita, dar tragea de timp. Incercam sa ma bucur. Imi reusea cumva...Am simtit ca ma descompun in milioane de particule neasortate, iar tot ce scriam de zor era numai rodul a ceea ce scrisesem inainte. Urma sa uit asta, mereu uitam, se contopeau cuvintele mele ca niste vechi urme pe nisip.
Cuvintele mele, am spus cu oarecare mandrie, sunt o mediocra...In gandurile mele, sunt cineva mare. Cineva capabil de orice, dar in realitate nu sunt nimic. Un bob de orez, printre altele. O misionara nedefinita pe care o pufneste rasul in lectii, o copila desculta cu un iubit care se stramba la ea si-i spune ca trage de timp. Vreau sa stiu de ce esti asa de mare, i-am spus. Atunci a fost momentul ala de om plictisit, cu prea multe griji, asa de multe ca nu s-a putut gandi la ce am simtit atunci. Dar ce conteaza sentimentele mele naive?! Sunt doar iubita lui, indatoririle mele sunt altele, nu sa-l fac pe el sa-mi faca introspectie si sa descopere, ce? Starea mea de veche, vesnic agitata, nelinistita, fara niciun scop, afara de ala de a scapa de mediocritate-lucru care ma afunda si mai rau in starea asta. Subconstientul meu-plin de fostele lui prietene, de strabunicul meu mort, de verisoara mea amuzanta, de prietena mea care se voia cea mai buna, de el-stergandu-se cu un prosop roz dupa dus, de mama mea certandu-ma la noua ani, de invatatoarea mea cu venele de la limba taiate, de tatal meu preferat care nici nu e al meu, dar e o poveste lunga. Inconstientul individual-rama, gandac, omida, palarie, toporas, lalea, crin de august. Inconstientul colectiv-Dumnezeu, probabil si altii, dar Dumnezeu, introspectia nu dureaza asa mult pana la sfarsit, pana sa vezi miezul, doctrina profunda a gandirii mele bolnave.

Asa mult imi place sa ma numesc "desculta", asa cum m-a numit el cand mi-a justificat piticenia. Asa e personalitatea mea. Interiorul meu. Fara fite de prost gust. Fara pantofi cu toc inalt. De o simplitate, aproape trista,dar pe care numai eu o pot intelege. Sunt desculta, am soptit istovita in timp ce-l vedeam cum pleaca. Trebuia sa scriu, era o nevoie. Trebuia sa scriu cum am sperat sa se intoarca la mine si sa ma iubeasca, sa-mi spuna ca ma iubeste, aveam atata nevoie sa aud asta. Dar usa de la intrare s-a trantit si gata. Era dus. Puteam sa-mi imaginez cum mergea pe strada cu capul usor aplecat, cu nasturii de la camasa usor desfacuti si cu un zambet usor nepotrivit. Cum aluneca de-a dreptul pe strada mea in forma de deal fara sa priveasca decat la pantofii lui facuti perfect. Am simtit ca ar trebui sa ma identific in memoria lui cu un nume propriu, cu o strada proprie, cu o adresa, cu o familie. Ca sunt asa, decat o ceata, si nu conteaza de-s eu sau alta. Am vrut sa-i zic, eu nu am caini aici, am pisici!Niciodata nu o sa pleci de la mine cu paltonul plin de fire albicioase. O sa fii curat, pentru ca eu insami sunt curata, pe dinafara, interiorul meu musteste de ura pentru trecutul tau, de parca ai vreo vina ca nu m-ai cunoscut de dinainte. Dar cuvintele mi-au inghetat pe buze. Niciodata nu o sa am curajul sa-i zic toate astea. Nici macar te iubesc, desi am nevoie de el.

4 comentarii:

  1. nici eu nu mai ofer neaprecieri la fete smerite.. desculte.. iar esti cum esti.

    RăspundețiȘtergere
  2. bai, traiesti?! SERIOS?!
    asa ca haaaaai sa vorbim un pic. ce zici?!:O

    RăspundețiȘtergere
  3. ce, mai stiu eu sa fac din astea? sa vad.

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt sigura ca poti! am incredere in tine. da-mi add. poza_din_umbra
    sa ne contrazicem, nu de alta.

    RăspundețiȘtergere