joi, 10 iunie 2010

Satul de trecut

racoare. doar deschizandu-mi putin ochii vad perdeaua dansand si picaturi de ploaie pe podea. norii mei s-au saturat. nu mai vor sa stea degeaba. cu mana stanga imi desfac fularul de pe cap. am visat ceva toata noaptea? nu-mi amintesc nimic. fularul e rosu. aseara….ce-am facut aseara? cum de mi-am pus fular pe cap? a fost rece? incercarile disperate de a ma lupta cu manerul inexistent de la geam esueaza. tocmai de asta renunt. am degetele ranite. o sa pot inchide si eu vreodata fereastra fara sa ma doara? sau o sa-mi petrec restul diminetilor pitita dupa o umbrela?

“tati, nu vreau o haina cu gluga. ma deranjeaza.”

“de ce?! tu chiar nu-ti ai seama ce frig o sa-ti fie in asta? uite cat de scurta e. iarna e lunga. nu poti sa umbli asa…de parca ai fi a nimanui.”

“dar sunt a nimanui, nu stiai? lasa-mi haina. hai sa bem un ceai.”

mi-e dor. as vrea sa ma duc. sa zbor ca o gargarita. vantul rece imi frange aripile. fragile aripi. si cad la picioarele lor. ma roaga sa zbor. ei nu stiu unde le e iubirea. si daca as avea un cuvant de spus le-as suiera dispretuitor cat de superficiali sunt. si ca putin imi pasa unde vor ei sa plec. o sa o iau tot incotro vreau eu…asta daca ma tin aripile.

“cum ai ajuns in halul asta?”

“nu as vrea sa-ti explic. ai o tigara? de ce nu mai fumezi? spune-mi. cum ai tu atata vointa si eu nu am? haide. da-mi o tigara. vin de departe. am ghetele pline de zapada. si ai vrea sa auzi ce mai fac. ai vrea, nu-i asa? ti-a fost dor?”

“nu vreau fum in casa mea. vezi bine. nimeni nu fumeaza aici. abtine-te. noi suntem oameni normali. noi dam un exemplu…”

rup un turture de la fereastra si il rontai fara tragere de inima.

mi-am pierdut regretele in zapada. nu ma pot apleca dupa ele. nu-mi mai simt mainile, spatele, picioarele. abia imi misc ochii, singurii calzi inca. in gand este tot drumul ei si imi pare rau ca n-am oprit-o. ca nu i-am albit degetele intr-o stransoare din care nu ar putea scapa. nu mai pot umari nimic. am ramas fara simturi. decat dorul imi dezgheata umerii aplecati. in dimineata pura, ca o portocala nedeschisa imi strig neputinta, dar nu ma aud decat frunzele.

“iti plac?”

“da, tati, dar mi-ar placea sa plecam acum. haide…”

de sus nu-mi distinge decat mersul indiferent. picioarele nu ma asculta. ma conduc unde vor ele si ma roaga sa-mi compostez biletul si sa cobor la ultima statie. ma doare. nu ma striga. isi ridica dar umerii cum face mereu cand simte frigul. continua sa mearga. ele. eu nu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu